U3F1ZWV6ZTI3NjcxOTEyNDA5X0FjdGl2YXRpb24zMTM0ODQ1ODk2MTE=
recent
أخبار ساخنة

أسما شريف منير تعتذر عن تصريحاتها المسيئة للشيخ الشعراوي

أسما شريف منير تعتذر عن تصريحاتها المسيئة للشيخ الشعراوي


بعد تصريحاتها المسيئة للشيخ محمد متولي الشعراوي والتي أثارت الجدل خلال الساعات الماضية على مواقع التواصل الاجتماعي تقدمت أسما شريف منير اعتذار للجمهور ومتابعيها عن هذه التصريحات التى أكدت بانها غير مقصودة وأنها أخطأت فى اختيار بع الكلمات الغير مناسبة وأنها تتقدم بالأسف.
وجاء فى البوست الذى تقدمت فيه أسما شريف منير باعتذار قائلة:
“حصل بينى وبين شخص حوار أسأت فيه التعبير عن اللي عايزه أقوله و حساه، اتفهم كلامى على أنى انتقد فضيلة الشيخ متولي الشعراوى، أنا بتكلم من غير ما بحسب كلامي و انا مقصدش بأى حال من الأحوال إني أغلط أو يوصل كلامي بشكل غلط كده ، انا مش بقيم فضيلة الإمام ، أنا عموما عمرى ما أحب أغلط فى حد”.
وشددت أسما شريف منير على اعتذارها وقالت:
“انا بعتذر جدا جدا عشان لم استطع ان احسن التعبير واختيار الكلمات الصحيحة وده يمكن عشان لسه بتعلم و ده عن عدم ادراك، انا لسه بتكلم علي طبيعتي زي اول يوم قررت اني اظهر على السوشيل ميديا، بس دلوقتي لازم اخد بالي من كل كلمة بقولها عشان كل حاجه بتتحسب عليا و ده جديد عليا ، و كل مافي الموضوع اني كنت بدور عن مرجع دينى و دروس دينية عشان أفهم بشكل مبسط”.
كما أن أسما شريف منير أكدت أيضاً على أنها كلام الشيخ متولي الشعراوي أعمق من قدرتها على استيعابه وأنها مبتدئة وتحاول أن تتعلم وتتقرب من ربنا ونشرت قولها:
“عشان افهمه كنت محتاجه حاجه تناسب استيعابي ، والشيخ الشعراوي أعمق من قدراتى لأني في حاجات فعلاً مفهمتهاش، وانا مبتدئة بحاول أتعلم وأقرب أكتر من ربنا، و عموما انا بعتذر فعلا عن ذلت لساني وكلمتى..وحقيقي انى اكن للشيخ الشعراوى كل احترام وتقدير رحمه الله وجزاه كل خير… و ربنا عالم نيتي ايه”.
وكانت بداية القصة أن أحد متابعي أسما شريف منير وجه إليها نصيحة بأن تشاهد فيديوهات الشيخ متولي الشعراوي لتستفيد من عمله ولكنها ردت عليه قائلة:
“طول عمري كنت بسمعه زمان مع جدى الله يرحمه، ومكنتش فاهمة كل حاجة، لما كبرت شفت كام فيديو مصدقتش نفسي من كتر التطرف، كلام فعلاً ما عرفتش استوعبه، حقيقي استغربت، هدور لك على الفيديوهات الى خلتنى أبطل أشوفوا”.
وبعدها شهدت أسما شريف منير هجوماً نارياً من مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي بعد كلماتها وتعبيراتها المسيئة للشيخ الفاضل مما حدا بها أن تتقدم باعتذار على صفحتها على الفيسبوك.
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة